2012. május 23., szerda

Studentenwerk Thüringen

WG-ajtó, mert narancssárgák
voltak a falak
A hallgatók számára nem az egyetem nyújt lakhatási lehetőséget, mint nálunk, hanem a Studentenwerk, amit leginkább „diákjóléti” szervezetként tudnék leírni, mivel ők kezelik a menzát, óvodát tartanak fenn a hallgatók gyermekeinek és hasonló szolgáltatásokat nyújt. Itt az egyetem csak a tanulásról, kutatásról szól.

Jénai (frankfurti) leves lappangó Kurblival
Jénában a többség kollégiumban lakik. Albérletet nehéz találni, egyébként is az albérletárak Jénában a legmagasabbak egész Türingiában. A szállásra jelentkezés időrendben történik, ha valaki eléggé gyors, lesz szállása. Természetesen vannak pluszpontot érő esetek, például a gyermek, illetve ha valaki tartósan beteg, erről igazolást célszerű küldeni. Mivel én az vagyok, angol nyelvű orvosi igazolást küldtem a jelentkezésemmel, és én ennek tudom be, hogy jó helyre kerültem: Spitzweidenweg 11, gyalog 15 percre az egyetemtől és a belvárostól. Viszont az itteni lakóegységek cseppet sem hasonlítottak az otthoni kollégiumokra, ugyanis ezek jórészt felújított panelházak voltak, amelyekben lakásokat alakítottak ki, ahol koedukáltan laknak a diákok 2-7 fős apartmanokban. Mindenkinek saját szoba járt, amelyek meglehetősen nagyok (az enyém 24 m2 volt), ágy, asztal, két szék, egy polc volt az alapfelszereltség. Mi öten laktunk, két fiú, három lány. Kettő fürdő, nemek szerint, egy konyha, ezek voltak a közös helyiségek. A konyha teljesen felszerelt volt, csak edényeket kellett magunknak hozni. A bérleti díj a hazai kollégiumokhoz képest elég magas (de elmarad bizonyos nyugatabbi országok díjaitól azért), és alapvetően a szoba méretétől függnek. Így én 190 €-t és 10 € internetdíjat fizettem havonta, amit a Studentenwerk vont le a német számlámról. 

Már nem érvényes
A Studentenwerk nem biztosított ágyneműt, sem huzatot, ezeket meg lehetett vásárolni helyben, 30 €-ért, de ez azt jelentette, hogy félév végén haza lehetett vinni, ahogy én is tettem. Mindenkinek saját kulcsa van, aminek elvesztése súlyos bűntetéseket von maga után (hatalmas bírságokat helyeztek kilátásba. A kulcs minden helyiséghez használható: lakás, saját szoba, mosóhelyiség, szeméttároló, biciklitároló, és ami még esetleg a kollégiumban található. A szemetet teljes mértékben szelektíven gyűjtik, műanyag, papír, üveg, biohulladék, mindennek megvan a maga helye (nekem ezért okozott problémát, hogy a kidobásra ítélt ruháimat hová dobjam). Mindenesetre ez egy nagyon környezettudatos rendszer, jól működik, főleg ha az ember megpróbál német precizitásssal hozzáállni a dolgokhoz. 

Kedvenc desszert
Lakótársaimmal annyira nem ismerkedtem össze, alig láttam őket, így nem nagyon volt lehetőség megismerkedésre. Hárman németek voltak, ők eléggé távolságtartóak voltak egyébként is, a negyedik lakótársam jordán volt. Vele sokat beszélgettem. Alapvetően jellemző, hogy inkább a külföldiek tartanak össze. Bár egy-két némettel is barátkoztam azért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése