2012. május 24., csütörtök

Egyetemről

FSU tornya
A szemeszter során öt tárgyat végeztem, de csak háromból kellett jegyet szereznem.
  • Edle Wilde – Menschenfresser: Exotismus – ez az egyik néprajzos tárgyam. Az egzotikummal foglalkoztunk, mint jelenséggel. Különböző kulturális jelenségek, művészeti ágak esetében vizsgáltuk meg a témát: egzotikum az építészetbe, zenében, divatban stb. A szemináriumon referátumot kellett tartani és házidolgozatot írni, de nekem elegendő volt az egyik. Az én témám a New Age és az egzotikum kapcsolata volt, ezzel foglalkoztam valamennyit. Nagyon érdekesek voltak a témák.
  • Was ist Kulturgeschichte? – Aktuelle Debatten (1990-2010) – a másik néprajzos tárgyam, előadás volt. A félév során a kultúra fogalmával foglalkoztunk, valamint megismerkedtünk a német és európai kultúratörténet-kutatás legfontosabb kérdéseivel, történetével, jelenségeivel. A félév vizsgával zárult, dolgozatot írtunk. Négy feladat volt, amelyeket néprajzosként viszonylag sikerrel abszolváltam. Bevezető órának számított, de nagyon hasznos volt számomra.
  • Politik, Staat und Religion – ezt a vallástudomány minorral kapcsolatban vettem fel. Ezen a szemináriumon szintén referátum és dolgozat volt a követelmény, de külföldiként csak az egyik számomra. Sikerült egy nem túl hálás témát, a III. Birodalom valláspolitikáját kiválasztanom. A tárgyat elvégeztem, de szakmai előmenetelemhez nem túlzottan járult hozzá.
  • Konversation – német nyelvkurzus. Ez volt a kedvenc órám, mivel érdekes témákat érintettünk. Ebből jegyre nem volt szükségem, viszont tartottam kiselőadást az eutanázia témájából és az egyik órát is én vezényeltem le a tanárnő betegsége miatt.
  • Lese- und Hörverstehen – német nyelvkurzus. Nem volt haszontalan az óra teljesen, de kissé egysíkú volt, mivel csak olvastunk és hallgattunk. Ebből sem kellett jegyet szereznem, de egyébként is sokat hiányoztam.

A szemináriumok, főleg azok, amelyeket a német hallgatókkal együtt töltöttem, nagyon érdekes tapasztalati lehetőséget nyújtottak. A német diákok mindig nagyon intelligensen szóltak hozzá akár egymáshoz, akár a tanárokhoz is. Nekem ez nagyon szimpatikus volt, mivel itthon nem annyira látom ezt a mentalitást mindenkiben. Egyébként az órák nagyjából olyanok, mint itthon. Viszont a diákok és a tanárok mindig nagyon megértőek és segítőkészek voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése