2012. május 22., kedd

Kiutazás

Csomagokkal
Jénába én vonattal utaztam, ami jó megoldásnak tűnt, de utóbb rájöttem, hogy másképp jobb lett volna. Hárman utaztunk ki az ELTE BTK-tól, két germanista lány és jómagam. Legolcsóbb megoldást választottuk, ami végül 16 óra utazást jelentett: Budapest-Drezda 29 €, majd SachsenTicket-tel 30€, amivel 5 ember utazhat együtt. Szeptember 29-én este nyolc órakor indult a vonatunk a Keletiből és másnap reggel érkeztünk meg Drezdába, ahonnan Zwickauba, majd Jénába mentünk. Hazafelé már okosabb voltam: Jéna-München, München-Budapest, 12 óra. Nappal. Mert éjszaka utazni nagyon kimerítő volt. Ez kissé drágább volt, 40 €, de jobban megérte, főleg nagy csomaggal, hiszen így nem kellett annyit cipekedni. Hallottam, hogy lehet még repülővel illetve busszal is utazni, de én ezeket elvetettem, mert repülőre ugye nem lehet akármennyi poggyászt vinni, a busz pedig hosszú távon nem olyan kényelmes. Árban a busz nagyjából a vonattal megegyezik, a repülő drágább, és direkt Jénába azzal se lehet eljutni. Az állomáson tutoraink vártak ránk, akik elkísértek bennünket a szállásunkra. A tutor általában egy helyi diák, aki segít és kalauzol az elintézendők útvesztőjében. Az enyémet Sibyllének hívták, aki hozzám hasonlóan néprajzot tanult, így tárgyfelvételben is tudott javaslatokat adni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése