2012. május 27., vasárnap

Studentenparadies

Mondtam, hogy Kinderparadies
Kinderparadies, ahogy Evelin mondta. Vagy Frauenparadies, ahogy az egyik szórakozóhelyen mondta szintén ő. Mert mindenkinek jó. Mivel Jénában körülbelül a város 30%-a hallgató, ezért nagyon sok önálló csoport, önszervezés, szervezet létezik, amelyek a hallgatókat tömörítik. A külföldi diákok egyike sem érezheti magát elveszettnek, hiszen amellett, hogy mindenki kap tutort, az Erasmus-Alumni nevű helyi ESN szervezet vagy az Intro névre keresztelt hasonlóan külföldi diákokkal foglalkozó egység gondoskodik a programokról. Kirándulásokat szerveznek, esteket rendeznek, összefogják a külföldieket, terelgetik őket. Jómagam velük utaztam Weimarba, Buchenwaldba, Erfurtba először és a környék hegyeibe. De szívesen támogatták az önálló kezdeményezéseket is, adtak túravezetőt, kísérőt, jótanácsot, amikor magunk akartuk felfedezni a környéket vagy Türingiát. Magánakcióban is szívesen utaztam, mivel – mint már említettem – ingyenes volt a vasúti közlekedés Türingián belül. Így jutottam el Eisenachba, Wartburgba, Drezdába, Berlin, Köln, Düsseldorf, Dornburg… Voltam itt-ott. :) 

Thüringer Wald
A kulturálisan „emelkedett” programok mellett bulik is voltak szép számmal, bár erről én annyira nem tudok nyilatkozni. Kétfajta típust említenék: házi- és nem házibuli. A nem házi rendezvények alatt a szórakozóhelyeket értem. Ezekről nem igazán tudok jót mondani, általában zsúfoltak, hangos a zene és sok a részeg. Körülbelül kettő alkalommal voltam így kint. Mindkettő alkalommal a Havanna klubban. De ezen kívül létezik még a Rosenkeller (ami arab szobatársam kiejtésében inkább Rosenkiller, de ő simit tanul, ami kémia) valamint még sok másik, és a meleg beköszöntével egyre több hely nyílik ki a szabad térre is.

Szerintem jordán lazac Adnantól
A házi összejövetelekből létezik hangosabb és halkabb. A hangosabb például a WG-parti. Ilyeneken többön is részt vettem, egy WG lakói tartják, nyitott szobákban, általában családiasabb, mint a szórakozóhelyeken tartott partik. Előfordul, hogy a lakók sütnek, főznek valamit, de az alkoholt legtöbbször a vendégek hozzák, ki amit inni akar, nevezhetjük ezt a „belépőnek”. Előfordulhat u.n. Disaster-party, ami kissé ijesztő megnevezés, de nem takar semmi rosszat, inkább azt jelenti, hogy túl sok ember van túl kevés helyen. Egy ideig. De aztán úgyis megunják a vendégek és máris kevesebben vannak. A csendesebb házi összejövetel általában vacsorát jelent. Rendeztünk mi is ilyet, magyar és jordán cserekapcsolatokat ápolva egyszer mi vendégeltük meg őket, majd pedig ők minket.

Riita, aki finn és Anežka, aki cseh. Énekkaron ülünk,
a táblán látszik a szólamok ülőhelybeosztása
Körülbelül három hónapig a hallgatói helyi kórusban is részt vettem, de végül kénytelen voltam feladni ez irányú terveimet, mivel nem tudtam teljesen részt venni mindenben, így inkább kiléptem, de nagyon kellemesnek ítéltem a hangzatokat, amik ott körülvettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése