2012. május 26., szombat

Étkezés (Kaja Németföldön II.)


Anikó keze valami magyarosnak
gondolt étel mellett és egy banán
Fehér szószos egybesütött zöldségek
A német táplálkozási szokások alapvetően nem térnek el a magyartól, de mégis. Levest meglehetősen ritkán fogyasztanak, az is inkább egytálétel jellegű. Egyszer ettem ott olyat: a magyar frankfurti leveshez hasonló dolog volt, tekintve, hogy volt benne egy egész szál virsli. A menzán alapvetően több menü volt, Essen 1-4 között. Ebből egy, ritkán kettő vegetáriánus, míg a többi nem.

Viszont nagyon kreatívak voltak az ételeket illetően, csak a szószok voltak kevésbé azok. Volt barna, piros és fehér. A barna az a vadas és a pörkölt között volt félúton, de nagyon hamar meguntuk mi, magyarok. A piros az ilyen olaszos jellegű, az finom volt, paradicsomos. A fehér meg nem szeretném elmondani, mire emlékeztetett.

Kurbli a pudingra pályáz
(a szörnyű zöldséges tészta neki is sok volt)
Szószokat azért használnak, mert ők alapvetően eléggé szárazon sütnek-főznek. Amikor egyszer nem kértem szószt a pulykamellem mellé az egyik ismerősöm rögtön jelezte, hogy „de nem lesz ez így nekem túl száraz?”, majd amikor közöltem, hogy nálunk nem módi a szószozás, hatalmasat nézett. Talán azt gondolta, micsoda barbár népség ez a hun.

Vega töltöttkáposzta barna szósszal
A desszert mindig valami krém volt. Puding vagy túró vagy ilyesmi. A puding hát az valami fölséges volt! Két dolog hiányzik az ottani táplálkozást illetően az egyik a csokoládé- és vaníliapudingjuk, amit a menzán lehetett merni. És leméretted és úgy fizettél, amennyit kérsz. A másik pedig a Fritz Mitte sültkrumplija. Fritz Mitte nem egy ember (bár ki tudja), hanem egy hely, ahogy sült krumplit adnak. 

Szerintem sült párizsiszelet piros szósszal,
desszert: csokoládés túrókrém
És az jó. Mert nyolcmilliárd féle szósz van, ami mind ízletes. Egyébként én eléggé egységesen táplálkoztam. Reggelire sajtos kenyeret különféle kiegészítésekkel mint uborka, margarin, vajkrém és hasonlók. Ebédre valami finom a menzán, este pedig valami hasonló, mint reggel. Aztán ha borult az egész, akkor Fritz Mitte vagy bratwurst. Mert azt mindenhol hüringer Bratwurst fehér és kilóg a zsömléből. És azt hiszem, ennyi elég róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése